utorok, 17. mája 2016

Akné | vyliečenie? sebavedomie? prípravky? HAK?

Ešte niekoľko týždňov dozadu ste si tento článok vypýtali. Akné ma trápi od mojich cca pätnástich a podarilo sa mi ho zbaviť ako tak až teraz, keď mi je takmer 23. Ak vás zaujíma celý môj príbeh, nech sa páči.

Písal sa rok 2007 a mala som stále krásnu pleť bez jedinej vyrážky. Dokonca aj v určitom období v mesiaci ma nič netrápilo a nepotrebovala som nič zakrývať. Spolužiaci a spolužiačky už boli v jasnej puberte, čo ma trošku trápilo. Normálne som im závidela akné, lebo som už chcela byť i ja vo vývine. Zlom nastal až na strednej škole v roku 2008, kedy sa mi začala objavovať vyrážka sem tam. Stále nič hrozné a vystačila som si iba s korektorom. 

Prvý make-up som si kúpila až na konci prvého ročníka na SŠ, kedy som chcela mať zjednotenú bezchybnú pleť a v tom možno nastal ten zlom. Začali sa mi zanášať póry, zrazu som mala dosť vyrážok a sebavedomie stále klesalo a klesalo. Stále pokračoval kolobeh make-upu, aby som zakryla vyrážky a nikdy moja pleť nedýchala. Dokonca som sa niekedy ani večer na internáte neodličovala, aby nikto nevidel akú mám naozaj pleť, čo som sa za ňu hanbila. Chlapci si ma nikdy nevšímali a vždy som bola tá druhá. Vtedy som začala závidieť spolužiačkám s nádhernou pleťou, no bohužiaľ tá sa nedostavila. Investovala som xy peňazí do kozmetiky, ktorá samozrejme nefungovala. Garnier, oriflame, clean&clear, avon,.. to všetko boli len vyhodené peniaze.

Keď som si myslela, že som našla toho "pravého", cielene som si šla predpísať antikoncepciu a samozrejme som vyslovila aj želanie, aby mi zlepšila pleť. Užívala som ju asi 5 mesiacov, kedy pleť som mala naozaj nádhernú a bezchybnú. No antikoncepcia prináša so sebou aj niečo neželané a mne začalo bývať zle, boleli ma nohy a mala som pocit, že vážia asi 300kg. HAK som teda vysadila a pleť som mala ešte niekoľko mesiacov krásnu. Potom sa vrátilo niekoľko vyrážok a stále som to nejak nehrotila, hoci som stále túžila po nádhernej pleti. 

Nástup na vysokú školu a zmiešaný internát bol zlomový. Ako každé dievča, aj ja som sa chcela páčiť a teda každý deň make-up, korektor a neustále kontrolovanie sa, či náhodou niekde nepresvitá červená zapálená vyrážka. Večerné žúrky so sebou prinášali obeť v podobe neodlíčenej pleti, veď hádam sa nechcem ráno medzi chalanmi zobudiť s celou červenou zapálenou tvárou. Lenže to sa podpísalo na mojej pleti o 100% viac a pár zapálených vyrážok sa zmenilo na boj s najvyšším stupňom akné.

Doma to so mnou nik neriešil a mamina mi len nadávala, že to mám kvôli make-upu. Mala pravdu, ale predsa s takou pleťou som nemohla chodiť na verejnosť a nutne som potrebovala moju pleť zakrývať. Odmietala mi kupovať drahú kozmetiku a ani alpa na vysúšanie už nepomáhala. Za našetrené peniaze som si kúpila micelárnu vodu a gél sébium od Biodermy + krém atoderm nutritive ( dovtedy som takmer žiadny krém nepoužívala, len som vysúšala čo to dalo). Pravidelná čistiaca rutina nenechala na seba dlho čakať a moje akné sa zmiernilo. Našla som si priateľa (toho terajšieho) a opäť som sa dala na HAK, kde už som nemala takú silnú. S pleťou mi to nespravilo nič, ale opäť som mala problém s bolesťou a ťažkosťou nôh, tak som ju vysadila a už nikdy sa k nej nevrátila. Naďalej som používala Biodermu, no po cca dvoch rokoch už nemala na mňa taký účinok a pleť si na ňu zvykla ( čo mám robiť s toľkými zásobami? ). 

Zrazu sme sa prehupli do roku 2015, kedy som dostala pozvanie na stretnutie s Weledou a dostali sme plnú tašku vzoriek. Po vyskúšaní pár vzoriek krémov (kde vzorka 10ml mi vystačila takmer na mesiac) som vedela, že toto je tá cesta ktorou sa mám uberať. Po pár dňoch moje akné ustupovalo (najmä po hydratačnom kosatcovom kréme a po detskom na citlivú a atopickú pokožku). Domíňala som všetky otvorené iné krémy a ako volanie z jasného neba ku mne prišla spolupráca s weledou, kde som si mohla vybrať niečo na testovanie. Bola by som blbá keby som si nevybrala jeden z tých krémov a tak som siahla práve po hydratačnom kosatcovom pre 20+. Prvé dni s mojou pleťou nerobil nič, po asi dvoch týždňoch som začala mať také malé pupiatka (počítam že sa mi čistila pleť z hĺbky) a teraz po vyše mesiaci a pol (marec 2016) som konečne spokojná s mojou pleťou /pleť si zvyká na nový krém 28 dní/. 

Samozrejme nemám ju ešte ako bábätko, niektoré jazvičky mi ostali (najmä po tých veľkých podkožných bolákoch), mám ešte niekde červené miestečka a sem tam pupienok, no už ma netrápi akné v tej najťažšej forme. Ešte som vám nespomenula jeden zázrak, ktorý používam vzájomne s krémom a to 100% čistý čajovníkový olej. Nanesiem na tyčinku do ucha a lokálne potieram akné. Verte, že na druhý deň je to o 80% lepšie ako bolo.

Po minutí krému weledy (apríl/máj 2016) som takmer úplne vysadila kozmetiku (používam iba micelárku a raz do týždňa veľmi hydratačnú masku) a svete čuduj sa, mám ešte lepšiu pleť ako počas používania kadejakej kozmetiky. Pleť nemám vôbec, ale že vôbec vysušenú ako som mala (dokonca začala byť normálna), akné sa mi ešte viac zmiernilo (okrem pár dní v mesiaci) a usúdila som, že toto je tá cesta ktorou sa mám vydať. Žiadny gél, micelárka, maska, sérum, jeden krém, druhý krém... STOP... stačí pleť vyčistiť a občas vyhratovať. Nehovorím že toto je cesta ktorou sa máte vydať, toto pomohlo mne. Vystačím si s jemne krycím makeupom a sem tam korektor a to ma teší.


Takže ak vám môžem poradiť, menej je niekedy viac, dodržujte pitný režim, pravidelné odličovanie a hlavne sebavedomie. Najprv sa musíte páčiť sebe a ak do vás niekto rýpe, verte, že karma je zdarma ☺

5 komentárov:

  1. Hezký článek, sice dlouhý ale já ho přečetla. Mě akné začalo od první menstruace což bylo v 11 letech, už tak brzy se mi začalo dělat trochu akné. Kosmetiku typu makeup,pudr, stíny apod. jsem začala používat občas až v 18 letech. Kolem 15tého roku se z mého obličeje stala akné apokalipsa a nezabíralo nic. Vyzkoušela jsem HAK, která mi pomohla chvíli, po vysazení to bylo dvakrát tak horší než před tím, takže tudy cesta nevedla. Vysušování Alpou mi pomohlo jen chvilkově a po čase jsem pochopila že není dobré pleť nadměrně vysušovat. Alpa je dobrá jako desinfekce občas ale ne každý den. Během té doby mi pod ruce padlo několik čistících produktů od Garnieru až po Niveu, jenomže tyhle věci jsou všechny na stejné brdo a akné rozhodně nezabrání.
    Nyní se líčím poměrně často, odličuji se vždy, normálně gelem ve sprše, šmrdlání micelárkou či jiným odličovadlem mě nebaví a mám pocit ulepené pokožky. Dříve se mi párkrát povedlo jít spát nalíčená, taky se to vždy na pleti nehezky podepsalo.
    V péči o pleť momentálně používám uhlové mýdlo a je vidět jak mi krásně odmastí pleť, stáhne póry a ty červené hnusné se rychleji hojí. Poté použiji hydratační krém a toť vše. Toniky, micelárky, séra nepoužívám neboť příliš toho zbytečně zatěžuje pleť a neni to dobré.
    Moje akné nebylo nejhoršího stupně ale potrápilo mě dost dlouho.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. pekný článok :) ja HAK užívam, no nebolo to kvôli pleti. s tou mi aj tak nič moc neurobila. moje akné začalo šalieť s nástupom na vysokú, asi to bolo zmenou prostredia a stresom.. ale vtedy som to mala také zlé, že mi doteraz zostali jazvy. a hej kedysi to bolo u mňa podobné, neodličovanie a tak za čo si doteraz nadávam. ale prešla som na prírodnú kozmetiku, ako píšeš. možno aj Weleda k tomu dopomohla, ja momentálne používam ružovú vodu a uhľové mydlo, plus bylinkové čaje a uvidím. no máš pravdu, že menej je viac.. a to si musím zapísať do hlavy viac. a zistila som, že na moju pleť dosť vplýva aj trávenie a celkovo čo zjem a samozrejme, to sebavedomie. a s tou HAK ti asi napíšem mailík :D premýšľam o vysadení tiež, no je to skôr z dôvodov, že mi to robí hrozné výkyvy nálad a celkovo to dosť vplýva na moju psychiku.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. nikdy som nemala veľké problémy s vyrážkami, aj keď nemám dokonalú pleť vôbec,..klobúk dolu, neviem si to predstaviť v tej puberte zažiť. Mňa skôr trápia znamienka na tváry, veľmi som sa za ne hanbila, dnes to tak tragicky nevnímam, ale stále nemám odvahu ich dať preč :) užívala som HAK asi rok a pol, z fyzickej stránky som bola fit, ale tá psychická,to bol des, sama so sebou som nemohla vydržať, tak som ju vysadila a sme šťastnejší obaja :D ..Gratulujem ti k tvojmu víťazstvu nad akné a moc držím palce aby zostalo tam kde je a sa nevracalo :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Super článek! Nikdy jsem s nějakým těžkým akné problémy neměla, ale poslední rok je moje pleť trochu horší a pupínků je nějak více, než bývalo...Nicmoc extra kosmetiky nepoužívám, ale hodně mě zaujal ten čajovníkový olej, tak na to jdu hned mrknout, díky :) -L

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Skvelý článok :) Mňa akné trápi tiež, no nejako som nezaznamenala aby na moju pleť vplývalo to či na tvári mám alebo nemám makeup, skúšala som už fakt všetko a neviem sa ho zbaviť..

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár ♥

Blogger Template by DanyČuks