pondelok, 17. novembra 2014

Vlasy - koruna krásy

Ahojte,

dnes sa trošku rozpíšem o vláskoch, hoci nechcem aby to bolo príliš dlhé a nezáživné. Na vlasoch si zakladám asi posledných 7-8 rokov ( od konca ZŠ), kde som si ich každý deň fénovala a vyzerali ako zoschnutá slama ( och a ešte aj tá farba medená). Mala som ich asi po plecia a vtedy som si povedala že dosť! Kým mi trošku podrástli, tak prvý ročník na strednej škole som nosila neustále " konský chvost". A potom to už išlo :) dlhočizné pevné vlasy s občasnými rozštiepenými končekmi :)

fotka stará cca 2-3 roky :) ale takto nejak vyzerajú moje vlásky aj v súčastnosti :)


1. prísun vitamínov
Netreba si stále natierať vlasy kadejakými olejmi, keď nebude prísun vitamínov. Užívala som Equivitu, také zelené tabletky, ktoré voňali ako jedlo pre rybičky. No mali neuveriteľný účinok na nechty ! ( ten som najviac spozorovala ) a naozaj sa mi rýchlo rozrástli vlasy. Za 1 rok cca 20cm ( naozaj neklamem, teraz som si to pozrela aj na fotke z oznamka a na konci roka po maturite). Samozrejme končeky som podstrihávala, nie nejak razantne že 8cm ako teraz, ale tak isto nejaký 1-2cm za 4mesiace ( viem malo by sa častejšie, ale mne to stačilo :) ). Momentálne užívam zinok, ktorý je známy tiež na nechty a vlasy, ale Equivita mala niečo viac do seba :)

2. oleje oleje oleje
Vlasy potrebujú hydratáciu a preto používam rôzne oleje. Najviac sa mi osvedčil kvalitný olivový, s mojimi vlasmi dokáže zázraky ( viac ako kokosový! ), len ho treba dôkladne vymyť. Nanesiem na dĺžky, zabalím do nejakej igelitovej tašky a následne do osušky/ uteráka, nech vlasy ostanú pekne v teple a nechám pôsobiť celý deň ( resp. celú noc) a následne vymyjem. V iné dni po umytí nanesiem olejček od Avonu s arganovým olejom, ten sa mi najviac osvedčil. Jedinou jeho nevýhodou je, že je veľmi tekútý a tým pádom rýchlo ubúda. Čo mám iné oleje ( napr. Gliss Kur, ten je hutnejší a nie a nie ho minúť).

3. pravidelné podstrihávanie
Treba ostrihať polámané vlasy, rozštiepené vlasy. Niet horší pohľad na vysušené, rozštiepené vlasy. Viem, niekto za to nemôže akú ma kvalitu vlasov, no hlavne dievčatá, ktoré si ich neustále peroxidujú nechápem. Poznám len veľmi málo dievčat, ktoré majú blond vlasy kvalitné (nechcem tým nikoho uraziť ☺ )

4. jemné šetrné umývanie
Vlasy netreba drhnúť, ale jemne bruškami prstov akoby masírovať. Spraví to takú istú, ba ešte lepšiu službu. Pravidelná masáž hlavy prekrví pokožku a budú lepšie rásť ;). Tak isto aj s uterákom, netreba drhnúť, len jemne primačkávať na vysatie prebytočnej vody.

5. kondicionér
Za mňa určite áno. Moje vlasy si ho priam vyžadujú. Po vymytí šampónu, jemne vymačkať vodu z vlasov a naniesť kondicionér. Pár minút nechať pôsobiť, hoci niektoré dievčatá to nemajú rady, to dlhé vyčkávanie v sprche. Ja si medzitým umyjem tvár, telo. Zmyjem a mám nádherne hebké, jemné, lesklé vlasy.

6. česanie mokrých vlasov
Niektorí to odcudzujú a zakazujú. Ja si musím vždy rozčesať ( šetrne) vlhké vlasy, inak by vyzerali katastrofálne. Na rozčesávanie používam jedine Tangle Teezer, keď ho nemám poruke radšej sa nerozčesávam. Tak šetrne a bezbolestne som sa už dávno nečesala. Odporúča sa aj kefa z diviačich štetín, tú som ešte neskúšala, možno niekedy v budúcnosti,

7. žiadne fénovanie, žehlenie, kulmovanie
Možno pre niekoho nepredstaviteľné, no pre mňa realita. Nemám rada pocit vyfénovaných vlasov, všade rozlietané, vysušené a také ako "drôty". Nechám prírodne uschnúť, hoci (vraj) to nie je pre pokožku hlavy najlepšie. Mne sa táto metóda osvedčila a moje vlasy mi za to ďakujú :) Žehlenie si odoprieť neviem, teda raz za dva týždne ( niekedy za mesiac :) ) si vlasy vyžehlím, aby som vyzerala ako človek. Samozrejme rýchlo a šetrne aby vlásky netrpeli. Nezabúdať na ochranné prípravky proti teplu ;)

8.hydratácia nielen pleti
Hlavne atopici by mohli rozprávať. Ja chvalabohu netrpím vo vlasoch atopickým exemóm ( klop, klop, klop). No treba pokožku hlavy hydratovať tak, ako našu pleť aby nebola vysušená a netvorili sa šupinky. Stačí na to krém ( napr. novinka Bioderma Intensive, určený výhradne pre atopikov). Postačí kľudne aj olej, len sa bojím aby neucpával tie vlasové otvory ( či ako sa to volá, nie som expert)

9. nie príliš časté umývanie vlasov
To je celé zle. Viem, že niekomu sa to proste nedá a musí si tie vlasy zmývať každý deň, ale to je to najhoršie pre pokožku. Keď jej neustále zmývate maz, vysiela to signál aby ho naďalej tvorila a budú sa Vám stále mastiť vlasy. Ja si umývam vlasy cca každý 3-4. deň. Boli časy keď som musela každý druhý deň. No keď boli prázdniny a ja som vedela že nikam nepôjdem, chodila som doma aj týždeň s mastnými vlasmi, ako taká šoková terapia :D Maximálne som si spravila drdol a išla som niekam ( nie samozrejme medzi veľký dav ľudí :) ). Čiastočne mi pomohlo si aj vlasy nafarbiť ( Garnier Olia 60% oleja ) a vlasy mi vydržia o taký deň krajšie a nemastné.


Samozrejme existuje mnoho iných rád, ako nefarbenie sa ( inak zas je zo mňa tmavá brunetka až do čierna :) ). Papanie rôznych vitamínov v strave (napr. orechy),... Používanie kvalitných šampónov. Každý si musí nájsť to svoje, čo mu vyhovuje. Mne napr. nevyhovujú šampóny Syoss, pretože ešte v ten deň mám mastné vlasy. Naozaj našla som šampóny, ktoré mi vyhovujú ( Balea, Garnier fructis). Držím každému palce, nech je spokojný sám so sebou a má také vlásky, po akých túži ♥

Krásny zvyšok dňa ♥


5 komentárov:

  1. Odpovede
    1. Ďakujem :) ale je to už dva roky stará fotka :)

      Odstrániť
  2. Úplne súhlasím s česaním mokrých vlasov, teda takých vlhkých, ja to robím tiež, pretože moje vlasy sú po umytí ako žuvačka, polepené a zauzlené neskutočne. Ja používam buď hrebeň s riedkymi zúbkami alebo najnovšie som si kúpila kefu zo štetinami z diviaka a tá je fakt super, aj na mokré vlasy. Kondicionér používam vždy a raz týždenn doprajem vlasom aj masku.
    Bianka

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dobrú reklamu si spravila tým tabletkám :D hned ako si napísala to o nich aké sú dobré som si ich objednala tak dúfam že pomôžu :P

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to nemala byť ako reklama, nie som ničím podplácaná ani nič :) ani s nikým nespolupracujem :) len som povedala, že som ich užívala a ako mi pomohli :) a teda aj mojej maminke a dvom spolubývajúcim, ktoré ich tiež mali :) ale keď chceš na nechty, postačí ti kľudne aj zinok :) snáď teda aj tebe pomôžu a nebudeš nadávať na mňa :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár ♥

Blogger Template by DanyČuks