sobota, 16. augusta 2014

my teeth care

Občas mi prídu anglické nadpisy lepšie, ako tie naše slovenské. Ale osobne angličtinu rada nemám, hlavne tú, ktorú sa musím učiť ( stavebná angličtina :/ ). No ale vráťme sa k podstate článku a tou je moja starostlivosť o zuby. Tá je veľmi dôležitá a nestačí si len umyť zuby dva krát denne. Aspoň teda mne nie. Nechcem o pár rokov o ne prísť, takže tomu prispôsobujem aj rutinu. Kvalita zubov je často aj dosť dedičná, takže nemôžeme za usporiadanie zubov, za sklovinu, belosť ( resp. žltosť). Ale pitím kávy, červeného vína, fajčením,..zožltnú zuby. Áno existujú rôzne čistiace pásky, pasty, sóda bikarbóna..ale narúšajú zubnú sklovinu. 





Na posilnenie zubnej skloviny a prírodného vybielenia zúbkov dennodenne papám domáce jahody zo záhradky ( ešteže máme celoročné jahôdky :) ) a na zuby si patlám aj kokosový olej. O jeho blahodárnych účinkoch ste si už mohli prečítať na rôznych blogoch, v rôznych fórach, článkoch.





Čo sa týka výberu zubných pást, nie som veľmi náročná. Samozrejme nekupujem nejaké Tesco zubné pasty ( ak také ovšem sú ) ale klasika ako Elmex, Colgate, Sensodyne, Vademecum, Parodontax,...
Momentálne však používam túto Colgate Total Advance Clean, ktorá je v stojatej tube. Jediné čo sa mi nepáči je, že je dosť hutná a ťažšie ide z tuby von, narozdiel od napr. Sensodyne ( tá je asi moja naj :) ). Zuby mám citlivé, nemôžem ani cukríky lebo hneď ma rozbolia a zdá sa mi, že táto pasta na to trošku aj zaberá, pretože si nepamätám, kedy naposledy ma tak zaboleli. A samozrejme si zúbky umývam min 2x denne. Za čias éry strojčeka som čistila po každom jedle.



Po umytí 1x za deň ( zväčša ráno) použijem ústnu vodu. Nemám rada moc moc moc štipľavé, ale také jemnejšie. No teraz máme kúpenú túto Colgate White a hoci štípe, dá sa to vydržať. Nalejem do polky vrchnáka, prelejem do úst a prevaľujem v ústach cca pol minúty. Dych je svieži a mám lepší pocit, že mám zúbky čistejšie.



Zubnú niť nepoužívam, pretože po nosení strojčeka mám zuby tesne vedľa seba a citlivé ďasná, čiže vždy mi tiekla krv. A na záver, môj najväčší miláčik je zubná pasta Curaprox. Niet lepšej kefky na zuby a to budú so mnou určite súhlasiť viacerí. Používam ich už pár rokov a nevymením nikdy. Najlepšie sú tie, s 5460 štetinami a neuveriteľne jemno, ale dôkladne vyčistia bez zbytočného drhnutia. Vydržía aj pomerne dlho, hoci ja ich mením asi každé 2-3 mesiace, kvôli baktériám a trpím aj oparmi. Cena jednej kefky je cca 3.60€ , ale my ich kupujeme v trojbalení v lekárni za cca 7.50€. Tam určte vyjdu lacnejšie, ako v drogériach ( napr. DM). Môžete si vybrať z rôznych limitovaných edícii, rôzne farebné prevedenia.
Tak a toto bola moja starostlivosť o zúbky, samozrejme nie je to nič prevratné, niekto používa omnoho viac prípravkov a drahších, no mne postačuje aj toto. Zo zubárov mám strach, tak poctivo umývam. ☺

2 komentáre:

  1. :) vyskúšam ten kokosovy olej ja som skusala sodu ale nepomohlo.. tieto kefky su najlepsie :) pekny članok

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nikii :) sóda dosť zničí zuby a preto som ju použila asi len 2x a to teda žiaden výsledok :) samozrejme nečakaj výsledky z minúty na minútu, ale niečo má do seba :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár ♥

Blogger Template by DanyČuks