utorok, 15. júla 2014

dnes kuchtíme domácu pizzu ☼

Ahojte, prajem krásny deň. Posledný čas mám neuveriteľnú chuť na pizzu a tak som sa rozhodla, že si ju spravím doma ☺ Ak aj vy si chcete spraviť a mali by ste záujem na chutné mäkkučké cesto, čítajte ďalej



Na cesto budeme potrebovať :
300g hladkej múky
4-5 lyžíc olivového oleja
pol kocky droždia (cca 20g)
175ml vlažnej vody
1/2 KL cukru
1/2 KL soli


Na oblohu budeme potrebovať :
( podľa chuti :D ) ja som použila
paradajkový základ
morčaciu šunku
syr Eidam na strúhanie
kukuricu


Postup :
Ja osobne teda robím kysnuté cesto v pekárni, lepšie sa vymieša a vykysne a nemám s tým robotu ( ale nevadilo by mi ani ho ručne spraviť ☺ ) , kde som najprv dala tekuté zložky ( vodu, olej ) na to preosiatu hladkú múku, do ktorej som spravila ďubku a tam som dala cukor, podrvené droždie a na okraje som dala soľ. Pekne mi to vymiešalo cesto a následne vykyslo.
v pekárni všetko :)

Ak však nemáte pekáreň / uprednostňujete ručnú výrobu cesta tak do nejakej misy dáte vlažnú vodu s cukrom a droždím. Chvíľku necháte kvások odstáť a následne vsypete preosiatu hladkú múku ( teda ja preosievam ), soľ a olivový olej. Vymiešate cesto a dáte ho vykysnúť na dlhšie ako hodinku do tepla. Ak je cesto vykysnuté, rozvaľkáte ho do požadovaného tvaru ( okrúhly plech, hranatý,... ) a dáte naň prílohu na akú máte chuť ( olivy, tuniak, šampiňóny, kukuricu, ananás,... ) a dáte upiecť. Ja som dala na cca 20 minúť 170°C, to uvidíte kedy bude. 





Prajem dobrú chuť ;)

2 komentáre:

  1. Také děláme doma takovouto domácí, ale tak krásný srdíčkový tvar se nám zatím nepovedl! :) :D Corculum♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no nie je to zrovna dokonalý tvar srdiečka, predsa len sa mi to muselo nejako na plech vliezť :D a ďakujem krásne :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár ♥

Blogger Template by DanyČuks