utorok, 9. mája 2017

SALOOS | zelený íl

Ahojte :)

Trápi vás akné? Rozšírené póry? Mastná pleť? Ak ste odpovedali áno, tento článok by mohol byť pre vás užitočný. O práškových íloch som sa dozvedela už niekedy pred pár rokmi, no neviem prečo, vždy som dala prednosť radšej zarobenej maske a to bola chyba. Aspoň na mňa neboli nikdy účinné, čo sa týka pórov a akné. Už je tomu takmer rok, čo som si zaobstarala 100% francúzsky zelený íl (nájdete ho napr. v DM drogérii, okolo 4€ / alebo na internete okolo 3€).



Oficiálny popis:

Zelený francúzsky íl je jemne mletá hornina získaná z veľkej hĺbky, ktorá nie je znečistená žiadnymi škodlivými látkami. Obsahuje veľké množstvo ílových minerálov a stopových prvkov dôležitých pre pokožku napr. železo, horčík, titán, mangán atď.

O zelenom íle je všeobecne známe, že veľmi dobre absorbuje z pokožky toxické látky, zbavuje ju nečistôt aj nežiadúcej mastnoty, vyživuje ju, spevňuje, obnovuje, vyhladzuje a upokojuje podráždenú pokožku. Využíva sa tiež na prehriatie rôznych častí tela pri reumatických ťažkostiach.

Pleťovú a telovú masku je možné použiť pre všetky typy pleti. Pôsobí proti jej starnutiu, spevňuje ju, tonizuje, vyživuje, vyhladzuje, detoxikuje, čistí a upokojuje. Je vhodná aj k starostlivosti o pokožku so sklonmi ku kožným problémom ako je akné a ekzém.

Telovú masku možno použiť na dekolt, šiju, strie, stehná, brucho a aj na natiahnutie pokožky chrbta. Má silné detoxikačné účinky. Po ošetrení je pleť hebká na dotyk, upokojená, čistá a pôsobí mladistvým dojmom. Pleť po ošetrení ílovou maskou môže niekedy reagovať začervenaním, ktoré je úplne prirodzenou reakciou pokožky.



Masku je dôležité zarábať v nekovovej miske a s použitím plastovej lyžičky (alebo s čímkoľvek, len žiadny kov!). Ja ako majiteľka suchej pleti si pridávam pár kvapiek arganového oleja, aby ma toľko nevysušovala a pár kvapiek čajovníkového oleja kvôli akné. Miesto vody som istý čas používala kvetovú vodu, ale v účinku sa mi to nijak neprejavilo.

Pri zarábaní masky používam zväčša 3/4 čajovej lyžičky ílu, jednu pipetku arganového oleja, pár kvapiek čajovníkového oleja a trošičku vody. Množstvo vody musíte odhadnúť, aby bola správna konzistencia masky. Nesmie byť tekutá, aby nestekala z tváre, ale ani príliš tuhá, aby sa dala na pleť krásne rozotrieť. Ak pridáte taktiež tea tree olej, buďte opatrné v okolí očí, mne sem tam z neho slzia. 

Masku nanesiem na pleť a postupne začína schnúť. Nezaznamenala som žiadne pálenie, ani začervenanie pokožky. Pleť bude trošku stiahnutá, ale po umytí masky ju mám jemnú, rozžiarenú ako detskú prdelku a keď ju nakrémujem, pleť je spokojná.

Pri prvých rázoch som ju používala každé dva dni. To ste mali vidieť, aké hnusoby som mala v pleti, ktoré sa mi postupne dostávali von a po cca dvoch mesiacoch som mala pleť o 100% lepšiu. Samozrejme, doteraz sa mi sem tam vyhodí nejaký votrelec, ale už si môžem niekedy dovoliť ísť von bez makeupu. Trikrát huráá!!



Za mňa zelený íl odporúčam, vydrží dlho, stojí úplne minimum a pridáte si do masky presne to, čo chcete a viete, čo v nej máte :))

Vyskúšali ste niekedy zelený alebo hocijaký íl na pleť? Aké masky vám vyhovujú na hĺbkové čistenie pleti?

7 komentárov:

  1. Já zelený jíl zkoušela a za mě nic moc, protože jsem po něm červená a svědí mě obličej prostě nějaká alergická reakce. Ale za to bílý jíl mi vyhovuje naprosto skvěle! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no on dosť sťahuje a každá pleť môže reagovať inak, mne chvalabohu nerobí nič zlé :)

      a ten biely íl chcem tiež niekedy skúsiť :)

      Odstrániť
  2. Tato maska se mi líbí. Už jsem jednu se zeleným jílem měla, ale už namíchanou a od jiné značky a byla taky fajn. :-)
    welcometomyworld

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. pokojne postačí len takýto suchý a namiešaš podla potreby :))

      Odstrániť
  3. O íloch som aj ja rozmýšľala, že si ich kúpim a budem ich používať namiesto klasických masiek, čo si kupujem, lebo pri ich mám niekedy pocit ,že sú to vyhodnené peniaze, hlavne pri tých čistiacich :D. Ja mám pocit, že veľké zázraky nerobia, tak asi presedlám na íly :).

    Lavandula Diary

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár ♥

Blogger Template by DanyČuks